fbpx

Британська школа-пансіон — чи варто на неї рівнятись?

Поширити

Цій дівчинці на фото 8 років. Якраз у цьому віці дітей відправляють на навчання до престижних приватних британських шкіл-пансіонів.

Часто прихильники інтернатів, пансіонів і санаторних шкіл в Україні наводять британські школи-пансіони як приклад. Мовляв, подивіться, багаті й впливові люди відправляють своїх дітей вчитись далеко від дому, ще й за це платять немало. Адже навчання там, в середньому, обходиться в 35 тисяч фунтів на рік (або 47 тисяч доларів).

Відкинемо питання якості освіти в українських інституційних закладах проти англійських. Відкинемо мережу зв’язків і соціальних навичок, які отримують випускники престижних шкіл.

Діти, які навчаються у дорогих британських пансіонах, так само як і діти, які потрапляють в інституційні заклади будь-якої країни світу і з будь-яким матеріальним оснащенням, отримують травму прив’язаності через розлуку з рідними.

Вони сумують за батьками, сумніваються в їхній любові й потерпають від булінгу.
“Коли мені було вісім років, мене ображали інші дівчата. Я зловила себе на думці: нічого страшного, адже мама мене любить. Але відразу ж сказала собі — ні, не любить, інакше вона б не послала мене сюди”, – згадує Маргарет Лаутон, колишня випускниця, а зараз директорка благодійної організації “Підтримка учнів шкіл-пансіонів.

У школах-пансіонах дітям, щоб вижити, доводиться відмовитися від своїх почуттів, від своєї вразливості, а це є травмою для дитини”, – говорить психотерапевт Нік Даффелл.

Він став одним з перших терапевтів, які забили на сполох. У 1990 році Даффел в британській газеті Independent вийшла його стаття про травму, яку отримує дитина в пансіоні. “Мені надсилали стільки листів, що був завалений весь передпокій. Двері в коридор було не відкрити”, – розповідає терапевт.

“Ця травма викликана тим, що дитині доводиться справлятися з труднощами самостійно вже у дитячому віці. Вік від 8 до 18 років, коли діти живуть в інтернатах, — це дитинство”.

Набагато пізніше, коли ці діти виростають і звертаються до психотерапевта для вирішення різних життєвих ситуацій, вони можуть стверджувати: “Мені пансіон не зашкодив, це були найкращі роки в моєму житті”. Даффелл вважає ці твердження частиною виробленого роками механізму самозахисту. “І взагалі випускники шкіл-пансіонів прекрасно вміють приховувати свої слабкості й це частина виробленої у дитинстві стратегії”, – доповнює терапевт.

У фахівців навіть є термін “синдром школи-пансіону”.

Основні прояви такого синдрому:

  • проблеми у стосунках
  • трудоголізм
  • зловживання наркотиками
  • ізоляція
  • дратівливість
  • нездатність розслабитися
  • відчуття власної неспроможності
  • труднощі зі сном
  • проблеми у сексуальних відносинах
  • булінг
  • “емоційна відстороненість” при зустрічі з рідними й близькими
  • нездатність відчувати горе при втраті батьків

Хоча прихильники британських шкіл-пансіонів вважають, що сьогоднішні заклади сильно відрізняються від закладів минулого. Можна чути фрази на кшталт: “Тепер мобільні телефоні дозволені, а на підлозі лежать м’які килими”.

Але чи компенсують м’які килими зростання у сім’ї, поруч з мамою, татом, братами й сестрами?

 

Дарія Байрак, “Надія і житло для дітей” за матеріалами BBC.

Назад

Поширити

Схожі статті

Вплив інституціалізації на дітей

Виховання в інституційних закладах впливає на всю аспекти розвитку дитини: фізичний процес росту та моторні навички, на формування емоційної прив'язаності, на мову, інтелект і розвиток мозку.

8 головних фактів про ранній розвиток дитини

Центр дитячого розвитку Гарвардського університету виділяє  8 головних фактів, які варто знати про ранній розвиток дитини. Ці твердження спираються на як усталену базу знань, яка має понад 50-ти річну історію, так і на новітні досягнення у вивченні дитячого розвитку. Зібрані факти дають розуміння, як можна вдосконалити наявні підходи у роботі з дітьми.

Реактивний розлад прив'язаності

Реактивний розлад прив'язаності (РРП) - психічна хвороба, при якій у дитини не виникає емоційного зв'язку з батьками чи опікунами.

Категорії

Схожі статті

Вплив інституціалізації на дітей

Виховання в інституційних закладах впливає на всю аспекти розвитку дитини: фізичний процес росту та моторні навички, на формування емоційної прив'язаності, на мову, інтелект і розвиток мозку.

8 головних фактів про ранній розвиток дитини

Центр дитячого розвитку Гарвардського університету виділяє  8 головних фактів, які варто знати про ранній розвиток дитини. Ці твердження спираються на як усталену базу знань, яка має понад 50-ти річну історію, так і на новітні досягнення у вивченні дитячого розвитку. Зібрані факти дають розуміння, як можна вдосконалити наявні підходи у роботі з дітьми.

Реактивний розлад прив'язаності

Реактивний розлад прив'язаності (РРП) - психічна хвороба, при якій у дитини не виникає емоційного зв'язку з батьками чи опікунами.

Ваша допомога безцінна для дітей України

Як ви хочете допомогти

Ваша допомога важлива для дітей та їх сімей

В даний момент ми не проводимо масовий збір коштів, проте Ви завжди можете допомогти - зверніться за реквізитами у будь-якій зручний для Вас спосіб

Введіть прийнятну для Вас сумму:

грн.

Дякуємо

З Вами зв'яжуться найближчим часом

Дякуємо за підписку

Тепер ви зможете дізнаватися усі актуальні новини