fbpx

5 кроків до трансформації/закриття інтернатного закладу

Поширити

Після прийняття рішення про трансформацію чи закриття конкретного інтернатного закладу та рішення про припинення влаштування до нього  дітей, важливо мати чіткий план як організувати роботу з дітьми та персоналом під час підготовки закладу до закриття.

Важливо такий план розробити окремо для кожного інтернату та врахувати в ньому найкращі інтереси й можливості для дітей, їх сімей і персоналу закладу. Ми рекомендуємо при розробці планів дотримуватись таких кроків:

Крок 1. Робота зі спеціалістами

Важливо заручитися підтримкою та побудувати чітке розумінням змін з боку залучених спеціалістів. Для цього слід провести зустрічі й консультації з тими, хто буде залучений до процесу трансформації/закриття закладу. Варто сформувати групу з числа цих спеціалістів  та  окремих працівників інтернату, які будуть реалізовувати план трансформації закладу й визначити лідера групи. Також на цьому етапі важливо провести аналіз та зібрати дані щодо:

  • дітей в закладі та динаміку їх влаштування/вибуття;
  • фактично працюючого персоналу;
  • матеріально-технічної бази та стану приміщень;
  • фінансових видатків на утримання.

Крок 2. Підбір інструментарію та методологій

До інструментарію належить оцінка потреб дитини (вихованця закладу), індивідуальні плани підготовки дитини до влаштування, оцінка персоналу, опитування та анкетування. З використанням визначених інструментів і методик проведіть навчання групи спеціалістів, а також розподіліть ролі учасників. Серед основних ролей в групі для проведення оцінки потреб дитини ми рекомендуємо визначити такі: відповідальний за оцінку персоналу, відповідальний за юридичний супровід підготовки закладу до закриття, відповідальний за підготовку рішень про влаштування дітей, відповідальний за попередження персоналу. Такий розподіл ролей дозволить максимально наблизити усі зусилля до забезпечення прав та можливостей для дитини.

Крок 3. Інформування щодо плану дій

На цьому етапі важливо докласти максимум зусиль для забезпечення якомога ширших комунікацій про план дій ДІ. Слід провести інформаційні зустрічі з персоналом закладів та обговорити  підготовку закладу до трансформації чи закриття, терміни, роль персоналу, роль групи спеціалістів. Далі необхідно провести зустрічі та обговорення з усіма дітьми (окремо з кожною віковою групою) із врахуванням їх вікових особливостей.

Крок 4. Робота із дітьми

Насамперед необхідно провести комплексну оцінку потреб кожної дитини-вихованця закладу, врахувавши її стан здоров’я, соціальний розвиток і навчальну діяльність, психологічний розвиток, фактори сім’ї та середовища. Базуючись на отриманих даних, розробити індивідуальні плани роботи з кожною дитиною щодо подальшого догляду і влаштування, а також підготувати дітей та забезпечити їх повернення в рідні сім’ї, або влаштування в сімейні форми виховання чи малі групові будиночки відповідно до рекомендацій за результатами оцінки потреб. При організації роботи з дітьми слід пам’ятати, що інтернат не може припинити свою роботу аж до моменту влаштування останньої дитини.  

Крок 5. Підготовка персоналу

Важливою є й оцінка персоналу, що дає можливість запропонувати йому подальше навчання чи перекваліфікацію. Потрібно завчасно попередити працівників закладу про звільнення у зв’язку з ліквідацією закладу, а також запропонувати їм альтернативи, щоб заручитися їх підтримкою у процесі реформування.

Назад

Поширити

Схожі статті

(Не)чужі діти, у яких мало шансів на щастя - інтерв'ю про інтернати, сім'ю та наше майбутнє

Важливий текст про хід реформи інтернатів, про потреби дітей та їх майбутнє, про зміни, які потрібні нам усім — у розмові з Галиною Постолюк, директоркою "Надія і житло для дітей" на сайті для сучасних мам.

10 принципів якісних і змістовних досліджень за участі дітей

Дослідження – необхідна основа формування та трансформації існуючих політик та практичних інструментів. Дослідницький центр ЮНІСЕФ “Innocenti” надав свої поради з цього приводу, опублікувавши бриф команди австралійський вчених з Університету Мельбурна.

5 компонентів регіонального плану ДІ

Регіональний (обласний) план ДІ має виконати роль комплексного, продуманого, поетапного алгоритму переходу до нових практик, кращих для дитини. Саме для дитини, а не персоналу інтернатів, батьків, чиновників, величезних приміщень, податків в місцеві бюджети – і це принципово.

Категорії

Схожі статті

(Не)чужі діти, у яких мало шансів на щастя - інтерв'ю про інтернати, сім'ю та наше майбутнє

Важливий текст про хід реформи інтернатів, про потреби дітей та їх майбутнє, про зміни, які потрібні нам усім — у розмові з Галиною Постолюк, директоркою "Надія і житло для дітей" на сайті для сучасних мам.

10 принципів якісних і змістовних досліджень за участі дітей

Дослідження – необхідна основа формування та трансформації існуючих політик та практичних інструментів. Дослідницький центр ЮНІСЕФ “Innocenti” надав свої поради з цього приводу, опублікувавши бриф команди австралійський вчених з Університету Мельбурна.

5 компонентів регіонального плану ДІ

Регіональний (обласний) план ДІ має виконати роль комплексного, продуманого, поетапного алгоритму переходу до нових практик, кращих для дитини. Саме для дитини, а не персоналу інтернатів, батьків, чиновників, величезних приміщень, податків в місцеві бюджети – і це принципово.

Ваша допомога безцінна для дітей України

Як ви хочете допомогти

Ваша допомога важлива для дітей та їх сімей

В даний момент ми не проводимо масовий збір коштів, проте Ви завжди можете допомогти - зверніться за реквізитами у будь-якій зручний для Вас спосіб

Введіть прийнятну для Вас сумму:

грн.

Дякуємо

З Вами зв'яжуться найближчим часом

Дякуємо за підписку

Тепер ви зможете дізнаватися усі актуальні новини