10 принципів якісних і змістовних досліджень за участі дітей

Поширити

Дослідження – необхідна основа формування та трансформації існуючих політик та практичних інструментів. Бо логічний підхід полягає в тому, щоб максимально глибоко проаналізувати певну ситуацію, та змінювати умови вже базуючись на цих висновках. А не робити “щось”, щоб було. Але дослідження має бути якісним. Дослідницький центр ЮНІСЕФ “Innocenti” надав свої поради з цього приводу, опублікувавши бриф команди австралійський вчених з Університету Мельбурна. У ньому вони назвали 10 принципів, які варто врахувати в роботі, щоб отримати якісне і змістовне дослідження рівня здоров’я, соціального розвитку та благополуччя дітей та молоді.

Залучення, консультації та розвиток спроможності молоді та місцевих партнерів.
У дослідженнях за участі дітей та підлітків має завжди використовуватися принцип “Якщо про нас, то – за нашої участі”. На додачу до залучення підлітків до дослідницьких проектів, дуже важливим є посилення їхньої спроможності та сприяння професійному розвитку, якщо це можливо.

Чітко визначена проблема дослідження.
Чітко артикульоване, конкретне питання – одна з головних ознак якісного дослідження. Попередні консультації з молоддю та іншими ключовими учасниками, у поєднанні з попереднім аналізом відповідних дослідницьких методів та існуючих джерел, допоможуть окреслити релевантну проблему.

Забезпечення приватності, конфіденційності та безпеки дітей та підлітків, що беруть участь у дослідженні.
Сучасні технології дозволяють забезпечити захист персональних даних та безпеку учасників на доволі високому рівні, але це потребує додаткової уваги від організаторів дослідження до безпеки електронних баз, носіїв на яких зберігається інформація та усіх можливих каналів її поширення.

Проведення досліджень із загроз безпеці (насильство, заподіяння собі шкоди) мають спиратися на чіткі протоколи, аби гарантувати учасникам безпеку в процесі. До цього слід відносити й безумовну необхідність вчасного звернення до відповідних служб та установ за найпершої ж потреби.

Чітка та добровільна згода на участь у дослідженні.
Інформована добровільна згода має бути отримана від всіх неповнолітніх учасників дослідження чи їхніх опікунів. Кожна дитина має право припинити свою участь у процесі, навіть попри попередню згоду опікунів, що представляють її інтереси. Умови участі і вся інформація має надаватися дитині у формі, що відповідає її віку й особливостям сприйняття.

Чітко визначені та узгоджені критерії оцінки.
Чітке визначення і узгодження критеріїв оцінювання – це базові компоненти дослідницької програми. З огляду на те, що критерії соціального розвитку дітей та підлітків не є універсальними і цілком унормованими, попереднє узгодження і випробування різних методів оцінки надзвичайно важливе для якості дослідження – особливо, якщо дані збираються в новому в культурному плані середовищі.

Забезпечення відповідності дизайну дослідження його проблемі.
Скажімо, поперечний метод дослідження корисний для оцінки та факторів, що обумовлюють доступність певних послуг на певній території саме зараз. А довготривалі дослідження допомагають краще зрозуміти причини виникнення і характер взаємодії захисних і загрозливих факторів, перспектив розвитку та благополуччя. Але варто враховувати, що збір даних в рамках довготривалого дослідження серед дітей та підлітків – задача складна, через високу мобільність учасників до інших груп.

Репрезентативність вибірки учасників.
Досить звичайним і прагматичним є підхід, коли учасникам досліджень за участі дітей та підлітків роблять шкільні колективи. Проте (звісно, з урахуванням освітньої політики) серед учнів шкіл часто не представлені підлітки старшого віку, діти з проблемами фізичного і психічного розвитку та діти, що живуть в умовах крайньої бідності. А також вагітні неповнолітні зі зрозумілих причин також рідко потрапляють до “шкільної” вибірки.

Використання методів, що передбачають вирішення наявних проблем та залучають оточення учасників дослідження до процесу.
Основний фокус у зборі даних дослідження за участі дітей та підлітків припадає, звичайно ж, на дітей та підлітків. Проте їхні опікуни, школи та громади також можуть бути джерелом інформації (скажімо, щодо усталеного культурного контексту ситуації), аби зменшити навантаження на респондентів. Також залучення самої громади до подальших досліджень та процесу має істотно більше шансів, якщо їй надаються результати досліджень за участю її членів.

Нові технології дозволяють збирати дані та обробляти їх, фактично, в режимі реального часу з мінімальними затримками. А отже й результати досліджень будуть актуальними – особливо відчутно це буде в умовах короткотермінових досліджень.

Належний зворотній зв’язок та розповсюдження отриманої інформації серед учасників дослідження.
Учасники з числа дітей та підлітків повинні мати доступ до результатів дослідження – у такій формі, що відповідає здатностям зрозуміти цю інформацію та отримані висновки.

Відображення результатів досліджень у формуванні політик та практичних механізмів.
Результати досліджень мають враховуватися при розробці інструментів чи політичних рішень, адже саме так і можна акцентувати увагу на видимих, наявних чи перспективних проблемах. Головною метою багатьох досліджень і є виявлення закономірностей чи оцінка проблемних ситуацій, які потребують ефективного втручання на певному рівні.

Назад

Поширити

Схожі статті

5 компонентів регіонального плану ДІ

Регіональний (обласний) план ДІ має виконати роль комплексного, продуманого, поетапного алгоритму переходу до нових практик, кращих для дитини. Саме для дитини, а не персоналу інтернатів, батьків, чиновників, величезних приміщень, податків в місцеві бюджети – і це принципово.

5 кроків до трансформації/закриття інтернатного закладу

Після прийняття рішення про трансформацію чи закриття конкретного інтернатного закладу та рішення про припинення влаштування до нього  дітей, важливо мати чіткий план як організувати роботу з дітьми та персоналом під час підготовки закладу до закриття.

Iнструменти моніторингу та оцінки послуг у громаді на прикладі центру соціальної підтримки дітей та сімей

Cтворення соціальних послуг у громадах є відносно новим досвідом для України. Якісне надання послуг забезпечується не тільки стабільним фінансуванням, професіоналізмом менеджменту та персоналу, але й своєчасним реагуванням на проблеми та потреби клієнтів.

Категорії

Схожі статті

5 компонентів регіонального плану ДІ

Регіональний (обласний) план ДІ має виконати роль комплексного, продуманого, поетапного алгоритму переходу до нових практик, кращих для дитини. Саме для дитини, а не персоналу інтернатів, батьків, чиновників, величезних приміщень, податків в місцеві бюджети – і це принципово.

5 кроків до трансформації/закриття інтернатного закладу

Після прийняття рішення про трансформацію чи закриття конкретного інтернатного закладу та рішення про припинення влаштування до нього  дітей, важливо мати чіткий план як організувати роботу з дітьми та персоналом під час підготовки закладу до закриття.

Iнструменти моніторингу та оцінки послуг у громаді на прикладі центру соціальної підтримки дітей та сімей

Cтворення соціальних послуг у громадах є відносно новим досвідом для України. Якісне надання послуг забезпечується не тільки стабільним фінансуванням, професіоналізмом менеджменту та персоналу, але й своєчасним реагуванням на проблеми та потреби клієнтів.

Ваша допомога безцінна для дітей України

Як ви хочете допомогти

Ваша допомога важлива для дітей та їх сімей

В даний момент ми не проводимо масовий збір коштів, проте Ви завжди можете допомогти - зверніться за реквізитами у будь-якій зручний для Вас спосіб

Введіть прийнятну для Вас сумму:

грн.

Дякуємо

З Вами зв'яжуться найближчим часом

Дякуємо за підписку

Тепер ви зможете дізнаватися усі актуальні новини