fbpx

Як ставитися до активного занурення дітей до цифрового світу?

Поширити

Майкл Робб – директор з досліджень американської незалежної неприбуткової організації Common Sense. Мета організації – допомогти дітям гармонійно розвиватися з медіа та технологіями обіч них. Аби досягти цієї мети Common Sense пропонує багато інструментів для батьків і вчителів. В своїй роботі вони аналізують зміст матеріалів, які пропонують медіа, та допомагають батькам краще орієнтуватися в тому, що підходить дітям.

Головний виклик, який Майкл Робб бачить в збільшенні кількості персональних пристроїв у дітей, –  це нагальна необхідність у вихованні відповідальності у цифровому світі. Останнє дослідження Common Sense свідчить, що третину “екранного часу” діти віком до 8 років тепер проводять з мобільними дейсами – смартфонами чи планшетами. З одного боку, це може бути суттєвим приводом для занепокоєння, адже навіть дошкільнята тепер часто “не випускають з рук” свої телефони. Проте Робб звертає увагу на той факт, що з часів першого дослідження у 2011 році загальний час, який діти проводять проводять перед екранами, фактично не змінився. Змінилися самі екрани: телевізори, комп’ютери та приставки для ігор використовуються менше ніж ті ж смартфони. Пояснити таку тенденцію не надто складно. Смартфони давно перетворилися дорогого, подекуди й статусного, предмету, на звичайну необхідну річ. А якщо поєднати це з відносною ціновою доступністю великої кількості телефонів і планшетів та самої мережі, то стає зрозумілим зменшення “цифрового розриву” між родинами з різним рівнем доходів.

Діти з малозабезпечених родин проводять перед екранами та в мережі все більше часу. Це, звичайно, автоматично породжує дискусію, чи не перебирає на себе в такий спосіб медіа функцію виховання. Більшість людей схильні розглядати це як проблему, але Майкл Робб таку категоричність відкидає. Він говорить, що варто брати до уваги середовище життя цих дітей в цілому. Діти з родин з високим рівнем доходів залучені до більшої кількості позашкільної активності – гуртків чи курсів. Логічно, що вони менше часу витрачають на життя в мережі. А для дітей з малозабезпечених родин життя в світі медіа – це можливість захистити їх від шкідливих впливів повсякденного середовища та відкрити ресурси для розвитку.Варто зауважити, що відсоток батьків з домогосподарств з низьким рівнем доходів, які завантажують програми, додатки чи матеріали для дітей, суттєво збільшився за останні роки. Скажімо, 2013 року різниця між такими родинами з високим рівнем доходів і малозабезпеченими родинами в США становила 38% – на користь перших. Проте цього року різниця між ними становить лише 6%.

Зменшення розриву, заснованого на рівні доходів родини, може бути чудовою можливістю для навчання дітей раннього віку незалежно від соціально-економічних умов. Але як втілити це в життя? Дослідники вважають, що в першу чергу потрібно підтримувати використання батьками й дітьми якісних медіа. Особливо, необхідність в цьому можна відчути з дітьми молодшого віку. Коли в кімнаті був лише “великий телевізор”, то батьки могли бачити та контролювати те, що захоплює увагу їхніх дітей увесь час. Але ж наразі оце “вікно”, до якого зазирають діти, не одне й велике. “Вікон” багато, а різноманітних продуктів та матеріалів там безліч. Саме тому організація Common Sense досліджує практично все – ігри, додатки, фільми, YouTube-канали.Так вони хочуть допомогти батькам дізнатися, що саме “там” є, аби вони могли підготуватися і підготувати середовище навколо дитини. Робб каже, що рекомендації та поради вони вкидають як насіння: сподіваються, що частина з нього таки зійде.

Але як достукатися саме до тих людей, чию поведінку в користування медіа варто змінювати? Одного і універсального шляху тут не існує, проте “точок дотику” з кожною аудиторією, на правду, багато. З молодшими дітьми Common Sense почали працювати через їхніх лікарів. Більшість дітей користується послугами системи охорони здоров’я. А батьки, все ж, схильні слухати лікарів. Бібліотекарі також можуть бути чудовими медіа-наставниками, адже для певних категорій бібліотека може бути дуже потужним і важливим ресурсом. Також Common Sense створює медіапрограми для вчителів та матеріали для їхньої ефективнішої комунікації з батьками. Дивовижно, як мало потрібно для громадянського виховання щодо відповідального користування медіа – як мало тут чогось технічного. Робб наголошує, що медіаграмотність – це увага до джерела та якості інформації, а це з технологіями не має нічого спільного.

А що ж до користування медіа серед підлітків та дітей перед-підліткового віку (англ. “teens & tweens”), то не можна так категорично говорити про катастрофічний характер їх пристрасті до шоу та соціальних мереж. Адже їх палка зацікавленість в телевізійних шоу та музиці не сильно вже й відрізняється від старих часів, коли й Інтернету не було. Так, точиться серйозна культурна дискусія щодо їхньої захопленості мережею, але важко поки сказати, чи дійсно це привід для паніки. Згадаймо, старі часи: батьки вбачали трагедію навіть в гучному році.

Назад

Поширити

Схожі статті

"Як говорити, щоб діти слухали": поради, що не втрачають актуальності

Про продуктивну комунікацію з дітьми та подолання конфліктів у родині з книги, яка не просто стала бестселером в США, а досі є міжнародним хітом.

Витрати та заощадження: 5 речей, яким дорослі мають навчити дитину

Фінансова експертка та авторка книги “Kids and Money: Giving Them the Savvy to Succeed Financially” Джейн Перл вважає, що для фінансового добробуту в дорослому віці необхідно вчити людину з дитинства заощаджувати та витрачати з розумом. Вона ділиться кількома основними правилами, які слід опанувати кожній дитині з допомогою батьків.

Не відкладати на потім: 6 порад для батьків, як не виховати прокрастинатора

Поки вчені висувають чимало теорій щодо природи “відкладання на потім”, поговорімо про те, що можуть зробити батьки та значущі для дитини дорослі, аби запобігти перетворенню дитини на хронічного прокрастинатора.

Категорії

Схожі статті

"Як говорити, щоб діти слухали": поради, що не втрачають актуальності

Про продуктивну комунікацію з дітьми та подолання конфліктів у родині з книги, яка не просто стала бестселером в США, а досі є міжнародним хітом.

Витрати та заощадження: 5 речей, яким дорослі мають навчити дитину

Фінансова експертка та авторка книги “Kids and Money: Giving Them the Savvy to Succeed Financially” Джейн Перл вважає, що для фінансового добробуту в дорослому віці необхідно вчити людину з дитинства заощаджувати та витрачати з розумом. Вона ділиться кількома основними правилами, які слід опанувати кожній дитині з допомогою батьків.

Не відкладати на потім: 6 порад для батьків, як не виховати прокрастинатора

Поки вчені висувають чимало теорій щодо природи “відкладання на потім”, поговорімо про те, що можуть зробити батьки та значущі для дитини дорослі, аби запобігти перетворенню дитини на хронічного прокрастинатора.

Ваша допомога безцінна для дітей України

Як ви хочете допомогти

Ваша допомога важлива для дітей та їх сімей

В даний момент ми не проводимо масовий збір коштів, проте Ви завжди можете допомогти - зверніться за реквізитами у будь-якій зручний для Вас спосіб

Введіть прийнятну для Вас сумму:

грн.

Дякуємо

З Вами зв'яжуться найближчим часом

Дякуємо за підписку

Тепер ви зможете дізнаватися усі актуальні новини