
Адвокація – це діяльність, спрямована на прийняття певних рішень представниками влади на місцях, залученням у союзники лідерів суспільної думки або досягнення системних змін державних політик. Ми підготували декілька практичних підказок, що допоможуть громадським організаціям ефективно впливати на владні рішення та втілювати адвокаційні кампанії будь-якої складності.
- Вчитися ніколи не пізно.
Організуйте професійний тренінг з адвокації для вашої команди, союзників чи партнерів, з якими будете адвокатувати. Дослідіть ринок адвокаційних послуг в Україні: які організації успішні в адвокації, яких ви знаєте тренерів з адвокації, які знаєте приклади успішних адвокаційних кампаній тощо. Зберіть ці дані, визначте ідеального для вас тренера та проведіть якісне навчання.
- Системність – матір прогресу.
Напишіть власну адвокаційну стратегію! Задокументована стратегія допоможе передбачати майбутні зміни та бути на крок попереду, залучати до роботи всі доступні ресурси, фокусувати колег на цілях діяльності, інструментах їх досягнення, постійно моніторити зміни та розуміти прогрес.
Збір та аналіз даних вимагає значних зусиль, проте ми підготували для вас ряд запитань, що допоможуть зробити цей процес максимально ефективним та простим.
– Яку проблему ви намагаєтеся вирішити через адвокацію?
– Яких доказів вам не вистачає для посилення аргументів?
– Чи ви здатні чітко презентувати свої аргументи, надавати рекомендації? На скільки ви розібралися з механізмами прийняття рішень, розумієте як та ким вони можуть бути змінені?
– Яким є середовище роботи, політичний контекст, вдалість моменту для рішень та дій?
– Якими є пріоритети та цілі вашої адвокації? Що саме із усього важливого відповідає моменту, на чому варто зосередитися саме зараз?
– Хто є вашою цільовою аудиторією, що вона знає про вашу тему та наскільки є впливововою? Хто здатен впливати на вашу цільову аудиторію?
- Плекайте слово.
Визначте кілька ключових повідомлень для вашої адвокації. Особи, які приймають рішення, обмежені в часі, тому важливо мати чіткі меседжі, що містять близькі вашій аудиторії аргументи, говорять те, що хоче почути ваша аудиторія, зачіпають почуття слухачів та спонукають діяти тут і зараз
- Планування
Підготуйте план заходів, що приведе вас до бажаного майбутнього, яке ви заклали в цілі адвокації. Подумайте про найбільш зручні вам активності (особисті зустрічі, організовані кампанії, вплив через медіа, розбудова коаліцій), коли відбудуться ці заходи (під час виборів, до тематичних подій, під час міжнародних заходів), що конкретно потрібно, щоб реалізувати заплановане.
- Моніторинг та оцінка
Для того, щоб зрозуміти чи спрацював ваш план, визначте, що було найефективнішим, а від чого варто відмовитися. Гарний моніторинг працює у двох площинах: вимірює вплив діяльності – як втілення стратегії вплинуло на ситуацію, яку ми намагалися змінити та чи покращилося життя осіб, чиї права ми захищали. Вимірюйтє якість стратегії та тактики, тобто чи були наші рішеннями кращими з доступних, чи все було враховано, що потрібно/не потрібно робити далі
- Кризовий план.
Завжди майте запасні варіанти та плани дій або й цілу кризову стратегію комунікацій. Адвокація і середовище, в якому вона відбувається – це не константи, а постійні змінні. Отже ми повинні бути гнучкими, швидко реагувати на нові можливості, використовувати всі шанси.
І нарешті, не соромтеся користуватися здобутками інших на полі адвокації, переймати кращі практики, дієві інструменти роботи, вивчати вже описаний досвід. Для початку радимо ознайомитися з Advocacy Toolkit. A guide to influencing decisions that improve children lives – UNICEF 2010