
ПРО ПРОЄКТ
Проєкт реалізовувався за фінансової підтримки Мережі нідерландських благодійних фондів для Центральної та Східної Європи у партнерстві із Карпатським Фондом Україна та у співпраці з Державною соціальною службою для сім’ї, дітей та молоді.
Мета проєкту – ознайомити батьків дітей з особливими потребами, майбутніх батьків-вихователів та прийомних батьків з нормативно-правовою базою, що регламентує державну підтримку дітей (людей) з інвалідністю; організаційними, медичними, психологічними та соціально-педагогічними аспектами; методами і формами виховання та підтримки дитини з інвалідністю.
Період реалізації: 2010 – 2011 роки.
ЧОМУ ЦЕ ВАЖЛИВО?
Відсутність теоретичних знань та практичного досвіду роботи з дітьми з інвалідністю, навичок допомоги їх сім’ям, надання психологічних і юридичних консультацій, пошуку реабілітаційних центрів та коштів для лікування, придбання медпрепаратів, недосконалість нормативної бази призводять до відмов батьків від виховання дітей з особливими потребами, а прийомні родини не наважуються або навіть не хочуть думати про можливість взяти таку дитину. В інтернатах ці діти практично не мають шансів істотно поліпшити стан здоров’я через відсутність індивідуального підходу, який їм вкрай необхідний.
РЕЗУЛЬТАТИ
- 30 фахівців пройшли навчання за тренінговою програмою
- 102 сім’ї, які виховують дітей з особливими потребами, отримали консультації
- 21 особа з числа батьків-вихователів пройшла навчання
- 8 областей охоплені проєктом
КОМПОНЕНТИ ПРОЄКТУ
1) Тренінгова програма для батьків-вихователів
Програма містить тематичний план та матеріали з питань особливостей виховання і догляду за дітьми з особливими потребами, психолого-педагогічні аспекти функціонування сімей, які беруть на виховання або виховують таких дітей. Програма складається із чотирьох модулів, що розкривають основні питання, з якими доцільно ознайомити майбутніх батьків-вихователів, а саме: захист прав дітей з інвалідністю; особливості догляду та надання медичних послуг дітям з інвалідністю; психолого-педагогічна підтримка дітей з інвалідністю; соціально-психологічні аспекти функціонування сім’ї, яка взяла на виховання дитину з інвалідністю.
2) Розвиток послуг раннього втручання
В рамках впровадження проєкту важливим аспектом стала підготовка фахівців до роботи з дітьми з особливими потребами та надання реабілітаційних послуг раннього втручання. Ми провели 4 дводенні тренінги та супервізійні зустрічі. Навчання пройшли 30 фахівців, які отримали відповідну підготовку до роботи з сім’ями, що виховують дітей з особливими потребами. Підготовлені команди фахівців раннього втручання надали реабілітаційні послуги 102 сім’ям, які виховують дітей з особливими потребами.